Måltider

Gjennom tre måltider pr dag i barnehagen så blir det veldig mange måltider i perioden ditt barn går hos oss. Derfor så ønsker vi ha et fokus på variert og næringsrikt kosthold for helse og begynnelse til gode og etablerte vaner knyttet til mat.

Hos Jordbærkollen serveres det 3 måltider hver dag, utenom lunsj på onsdager for da er det matpakke.

Vi serverer frokost kl. 09.00. Frokosten består av forskjellige typer av frokostblanding basert på korn og tørket frukt. Samtidig har vi knekkebrød og brød med ulike pålegg for de som ønsker det.

Lunsj serveres kl. 12.00 og er smørelunsj utenom torsdager som er varmmat levert fra barnehagematen.no

Mot slutten av dagen ca. 14.30 så serveres det frukt eller grønnsaker, og knekkebrød hvis det er noen som har lyst på det.

Vi serverer vann, havremelk og melk til våre måltider.

Barnehagematen

Hos oss kommer varmmaten levert fra www.barnehagematen.no hver torsdag. Dere kan gå inn på deres nettsider og lese mer om dem der.

Skann koden for dagens varmmat.