Samarbeidsutvalget (SU)

Samarbeidsutvalget – et lovpålagt organ i barnehagen SU er en forkortelse for samarbeidsutvalget, som er et lovpålagt utvalg som alle barnehager må ha.

Du som foresatt er kjempeviktig for at samarbeidet mellom hjem og barnehage fungerer godt, og du kan spille en helt konkret rolle i samarbeidet gjennom å være foreldrerepresentant i SU.

I SU gis du mulighet til å være med å påvirke barnehagehverdagen til både ditt eget og andres barn. Din stemme er viktig, og du spiller en viktig rolle blant annet i arbeidet med å fremme et trygt og godt barnehagemiljø for alle barn i barnehagen. Nøkkelen til kvalitet i enhver barnehage ligger i relasjonen mellom ansatte, barn og foreldre. Tillit, åpenhet og kommunikasjon må ligge som en grunnmur i bunnen for samarbeidet, der barnets beste alltid er i fokus.

Viktig fra SU: SU

Barnehagens samarbeidsutvalg består av to representanter fra foreldrene,

Monica Larsen Aanstad - monica.aanstad@gmail.com 908 50 895

Trine Rønning - ronning.trine@gmail.com 41663079