Velkommen til oss!

Jordbærkollen Barnehage SA er en foreldreeid barnehage med plass til 25 barn i alderen 0-6 år. Barnehagen holder til i på Stoppen med eget hus og hytte på et flott sted med epleåkre og kort vei til Høvik Skole.

Vi er en 1-avdelings barnehage med 25 barn. Barna deles i 2 baser: Tommeliten - 1-2 åringer og  Askeladden - 3-6 åringer. Alle barna er sammen deler av dagen, dette gir de minste barna noe å strekke seg etter - lære av de store og de store får trening i å ta hensyn til de som er mindre enn seg og i å hjelpe dem. Barna deles også store deler av dagen for å kunne ha aktiviter som er tilpasset deres alder. Vi ønsker med dette å gi barna både samvær med andre aldersgrupper og få aktiviteter og utfordringer tilpasset deres alder.

Vi har et hovedhus og ei hytte i barnehagen som begge benyttes til aktiviteter med barna. De minste er i hovdsak i hovedhuset mens de største er mest i hytta. Ute har vi felles lekeområde i tillegg til at vi bruker nærområdet mye både til turer og lek.