Askeladden

Askeladden er basen for de største barna (3-6 år). Her har barna gjerne blitt godt kjent med barnehagen og begynner å kjenne litt på selvstendigheten. Så på Askeladden bruker vi mye tid på lek, vennskap, omsorg, opplevelser og selvstendighet.

Vi leker sammen, synger, har aktiviteter, språkarbeid, klubb for skolestartere og bruker god tid på at barna skal bli selvstendige i påkledning, avkledning og andre ting som gjør at de blir trygge og robuste barn som skal møte hverden etterhvert.

Askeladden starter dagen i huset sammen med Tommeliten, og etterpå så går de ut i hytta som er basen deres.

Vi spiser felles frokost, lunsj og noen ganger hver for oss til frukt.

Frokost er kl. 09.00

09.30 så deler vi oss, og da er Tommeliten igjen i hovedhuset for aktiviteter mens Askeladden har sin base i hytta.

Lunsj er kl. 12

Så er det gjerne noen trøtte barn som vil hvile eller sove litt. Ellers så er det kanskje andre som vil gjøre aktiviteter.

Så er det mer aktiviteter før frukt ca. 14.30

Barnehagen stenger kl. 17.00